Efectele stresului asupra corpului tău

Efectele stresului asupra corpului tău

Efectele stresului asupra corpului tău

Mulți oameni sțiu că sănătatea corpului lor este vitală pentru a avea o viață cât mai lunga, însă nu realizează că stresul psihic este un factor ce contribuie la apariția unor probleme medicale foarte serioase.

Stresul se manifestă în numeroase moduri, după cum vom vedea în acest articol, și nu este specific oamenilor trecuți de vârsta de 30 de ani – orice om poate suferi din cauza stresului, atât în copilărie, cât și în pubertate.

Care sunt efectele stresului asupra corpului tău?

  • Acnee

Când te simți stresat, corpul tău va produce mai mult cortizol. Cortizolul este un hormon ce determină o parte a creierului (cunoscută sub numele de hipotalamus) să  producă un hormon ce eliberează corticotropină (CRH). Se crede că acest CRH stimulează eliberarea de ulei din glandele sebacee. Producția excesivă de ulei de către aceste glande îți poate înfunda porii în timp și poate duce la formarea de acnee.

Un studiu epidemiologic din Korea de Sud realizat în anul 2011 a examinat potențiali factori agravanți ai acneei la 1.236 de persoane. Medicii au descoperit că stresul, lipsa somnului, consumul de alcool și menstruația pot agrava acneea.

Pentru persoanele care au rămas cu cicatrici acneice, cea mai bună soluție de regenerare a tenului este peelingul chimic din gama Filorga. Poți citi mai multe despre acest peeling ușor aici!

  • Cearcăne

Cearcănele sunt zone umflate, de culoare vineție, ce apar sub pleoape pe fondul oboselii. Acestea devin mai frecvente odată cu vârsta, deoarece mușchii de susținere din jurul ochilor slăbesc. Lăsarea pielii cauzată de pierderea elasticității poate contribui la accentuarea lor.

Stresul cauzat de lipsa de somn nu contribuie doar la formarea cearcănelor, ci și la exacerbarea semnelor îmbătrânirii premature, cum ar fi ridurile fine, elasticitatea redusă a dermului și pigmentarea inegală a tenului.

Pe lângă odihnă și suplimente alimentare dedicate (ce ajută la conservarea și formarea de colagen), noi îți recomandăm tratamentele cu oxigen hiperbaric Intraceuticals Rejuvenate și injectările cu acid hialuronic pentru a estompa cearcănele și a revitaliza pielea din jurul ochilor.

  • Uscăciune cutanată

Stratul cornos este stratul exterior al pielii tale. El conține proteine ​​și lipide care joacă un rol critic în menținerea hidratării celulelor pielii. De asemenea, acționează ca o barieră care protejează pielea de factorii externi, precum poluarea și bacteriile.

Când stratul cornos nu funcționează așa cum ar trebui din cauza stresului, pielea poate deveni uscată și iritată. Pentru a menține hidratarea pielii de la interior spre exterior, recomandăn tratamentul Hydrafacial (pentru ten) și laptele de corp din gama Filorga.

  • Riduri

Stresul provoacă modificări ale proteinelor din piele, reducând astfel elasticitatea acesteia. Această pierdere de elasticitate poate contribui la formarea prematură a ridurilor, în combinație cu expunerea la radiațiile UV și scăderea producției de colagen din organism.

Cea mai bună variantă de estompare a ridurilor faciale este prin injectarea de acid hialuronic, însă pentru a preveni formarea ridurilor noi este necesară și toxina botulinică, care previne contractarea mușchilor faciali, oprind astfel cutarea pielii pe frunte și în jurul ochilor.

  • Albirea și căderea părului

Se știa încă de pe vremea bunicilor noștri că stresul poate face părul să își piardă culoarea. Cu toate acestea, doar recent oamenii de știință au aflat motivul real!

Celulele din corpul nostru care produc pigmentul care dă culoarea părului uman se numesc melanocite. Un studiu realizat în 2020, publicat online în jurnalul științific “Nature”, a constatat că stresul constant poate provoca dispariția celulelor stem care creează melanocite. Odată ce aceste celule dispar din organism, celulele noi își pierd culoarea și devin gri. De asemenea, stresul cronic poate perturba ciclul de creștere al părului și poate duce la o afecțiune dermatologică numită alopecie.

Pentru a ajuta părul să se regenereze după o astfel de perioadă de stres, sunt necesare suplimente de colagen și tratamente de tip PRP, efectuate de către medicul dermatolog.

  • Bruxism

Mulți oameni stresați își scrâșnesc dinții excesiv, mai ales în timpul somnului, lucru ce duce la deteriorarea smalțului. Acest obicei nesănătos, întâlnit la pacienți de toate vârstele, se cheamă bruxism.

Pentru a opri ciocnirea excesivă a dinților în afara orelor de masă, medicul stomatolog te poate echipa cu o gutieră personalizata, care îți va proteja arcadele. Gutierele de bruxism pot fi purtate chiar și pe timpul nopții.

Cum poți diminua stresul din viața personală și profesională?

  1. Scapă de relațiile toxice care te încarcă cu energie negativă și învață să refuzi propunerile altora când simți că ceva nu e în regulă.
  2. Optează pentru ședințe săptămânale de psihoterapie (le poți face inclusiv la noi în clinică) pentru a combate anxietatea socială, fricile și traumele din trecut.
  3. Formează-ți o rutina de îngrijire facială și corporală, ce poate include sesiuni de masaj de relaxare și sport. Acest lucru îți va da o stare de bine și un boost la stima de sine!
  4. Ai grijă cât de mult stai pe telefon înainte de culcare! Specialiștii în somnologie nu recomandă utilizarea dispozitivelor electronice în dormitor, înainte de ora de somn.
  5. Renunță la zahărul în exces din alimentație și redu consumul de alcool. Corpul tău îți va mulțumi!

Pentru mai multe sfaturi și informații legate de procedurile disponibile în clinica noastră, nu ezita să ne contactezi telefonic în timpul programului sau pe pagina de Facebook!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fifteen + nine =

Call Now Button