Care sunt cauzele sângerărilor gingivale ?

Ai observat că îți curge sânge din gură după periajul dentar? Acest lucru se întâmplă destul de des, fără vreun motiv evident? Este posibil să suferi de anumite afecțiuni medicale destul de grave!

Este adevărat – sângerările ocazionale ale gingiilor pot fi cauzate de spălarea excesivă a dinților (prea multă forță aplicată pe periuță) sau de purtarea protezelor care nu se potrivesc corect, însă există șansa ca motivul principal să fie niște afecțiuni mai grave, precum boala gingivală, leucemia sau deficiențele de vitamine!

Care sunt cauzele sângerărilor gingivale?

Gingivită

Majoritatea oamenilor dezvoltă gingivită atunci când placa bacteriană rămâne în șanțul gingival prea mult timp. Placa este formată din resturile alimentare care rămân pe dinți și din microorganismele care locuiesc în cavitatea bucală.

Periajul corect al dinților îndepărtează placa și poate împiedica dezvoltarea cariilor dentare. Însă placa poate rămâne în șanțul gingival dacă dinții nu sunt periați corect și ața dentară nu este folosită pentru a accesa spațiile interdentare.

Dacă placa nu este îndepărtată, se va transforma în tartru, fapt ce va crește abundența sângerărilor. Acumularea plăcii în apropierea gingiilor poate duce la gingivită.

Printre simptomele gingivitei se numără:

• gingiile umflate
  • dureri frecvente, mai ales în jurul gingiilor
  • sângerarea gingiilor

Parodontită

Boala parodontală poate apărea atunci când gingivita devine una avansată. Este o infecție a gingiilor, maxilarului și a țesuturilor de susținere care leagă dinții și gingiile. Parodontita poate determina mobilitatea dinților sau pierderea lor.

Deficiențe de vitamine

Lipsa vitaminelor C și K din organism poate fi cauza sângerărilor. Dacă în urma consultului stomatologic, nu au fost indentificate cauzele anterioare, analizele de sânge vor evidenția orice fel de deficit de vitamine. Este important ca alimentația noastră să cuprindă o gamă largă de fructe și legume pentru a ne asigura aportul zilnic de vitamine!

Proteze dentare

Persoanele care poartă proteze dentare pot, de asemenea, să experimenteze gingii sângerânde. Acest lucru este mai probabil atunci când protezele nu se potrivesc prea bine sau sunt prea strâmte.

Discutați cu dentistul sau ortodontul dacă protezele dumneavoastră sau alte dispozitive orale vă provoacă sângerarea gingiilor! Este posibil să fie nevoie ca acesta să ia amprente dentare noi pentru a crea un dispozitiv de protecție adecvat.

Sarcină

Sarcina cauzează în mod frecvent sângerarea gingiilor. Modificările hormonale care apar în timpul sarcinii pot face ca gingiile să fie mai sensibile ca de obicei.

Hemofilie / leucemie

Bolile precum hemofilia și leucemia pot crește, de asemenea, riscul de sângerare a gingiilor.

Anumite medicamente

Gingiile ar putea sângera mai des dacă unei persoane îi sunt administrate medicamente cu efect anticoagulant. Substanțele din această clasă includ warfarina, aspirina și heparina.

Cum se tratează sângerările gingivale?

O bună igienă orală este primul pas în gestionarea sângerării gingiilor. Vizitați medicul stomatolog de două ori pe an pentru o curățare profesională. Veți afla pe loc dacă aveți gingivită și veți primi instructajul corespunzător pentru menținerea igienei danturii. Periajul corespunzător și ața dentară pot îndepărta placa bacteriană și poate reduce semnificativ riscul de apariție a bolii parodontale.

De asemenea, medicul dumneavoastră dentist vă poate arăta cum să folosiți o apă de gură antiseptică pentru a reduce placa care se formează în gură. De asemenea, o clătire cu apă caldă cu sare poate ajuta la calmarea gingiilor umflate care sângerează ușor.

Folosiți o periuță de dinți moale! Va fi mai blândă pe gingiile inflamate, mai ales dacă aveți sângerări abundente după spălarea dinților. Periile medii și dure pot fi prea abrazive pentru gingiile delicate.

Ați putea lua în considerare și utilizarea unei periuțe de dinți electrice. Capetele de perie special concepute de pe aceste dispozitive vă pot ajuta să vă curățați mai ușor șanțurile gingivale decât cu o periuță de dinți manuală.

Pentru mai multe informații despre serviciile de stomatologie disponibile la Dasdem Dental Clinic și despre lista noastră de prețuri, ne puteți suna oricând în timpul programului! Vă stăm la dispoziție cu orice informație de care aveți nevoie!